Ένα θερμός που γράφει “Bing”

Ένα θερμός που γράφει “Bing”

Μια τεράστια σειρά από προϊόντα σχετικά με το Minecraft. Ένα τ-σερτ με ένα τεράστιο χειριστήριο του Xbox -και μια σειρά από άλλα τ-σερτ και χούντι με το λογότυπό του. Και κούπες με το χειριστήριο. Και μαξιλάρια στο σχήμα του. Και πιν για το πέτο. Και όπλα από το Halo. Και φιγούρες από άλλα παιχνίδια όπως το Gears of War. Και φίτζετ-σπίνερ Xbox. Και ένα τ-σερτ που γράφει “I’m a PC” - από την καμπάνια προ δεκαετίας. Και μπόξερ που γράφουν “geek”. Και θερμός που γράφουν “geek”. Και τ-σερτ που γράφουν “geek”. Και τ-σερτ που έχουν τον χημικό τύπο της καφεΐνης. Και μια γάτα που καβαλάει έναν τυραννόσαυρο -ή μια τίγρη που πετάει ακτίνες από τα μάτια της. Και θερμός που γράφουν “Bing”.

Και το πράγμα δε σταματάει εκεί. Απλώς κάποια στιγμή σταμάτησα να βλέπω τις εικόνες από το άρθρο του “Ars Technica” στο εταιρικό κατάστημα της Microsoft που βρίσκεται στο κάμπους της εταιρείας, κοντά στο Σιάτλ γιατί είχε αρχίσει να γίνεται καταθλιπτικό. Θέλω να πω, ποιος αγοράζει πραγματικά το “official merchandise” της Microsoft, πέρα από τους φαν του Minecraft; Και ναι, όλοι ξέρουμε ότι το “geek” δε συνοδεύεται πια από την ντροπή που ξέραμε πριν από 11 χρόνια/σεζόν του “The Big Bang Theory”, όμως πραγματικά υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν το μπόξερ τους να λέει “geek”; Ή το μαξιλάρι τους να έχει το σχήμα του χειριστηρίου του  Xbox; Ή, θεός φυλάξοι, το θερμός τους να έχει το λογότυπο της Bing;

Ότι η Microsoft δεν υπήρξε ποτέ κουλ, το ξέρουν οι πάντες: από καταβολής της, η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς είχε τα μάτια της στραμμένα στον εταιρικό κόσμο και παρότι το πέρασμά της σ’ εμάς τους υπόλοιπους υπήρξε απολύτως επιτυχημένο (και τώρα πια έχουμε τη χρονική απόσταση να το πούμε με σιγουριά), ποτέ δεν κατάφερε να γίνει ούτε φιλική, ούτε ταυτόσημη με κάτι διασκεδαστικό –οι απόπειρές της να το κάνει μου θύμιζαν πάντοτε τον αλήστου μνήμης αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και τις απεγνωσμένες προσπάθειές του να φανεί κοντινός προς “τη νεολαία”.

Παρόμοιες επισημάνσεις κάνει και το άρθρο του “Ars Technica” και νομίζω ότι τις συμμερίζονται όλοι όσοι έχουν με την τεχνολογία κάποια σχέση που πάει έστω και ελάχιστα κάτω από την επιφάνεια. Η Apple κέρδισε το παιχνίδι του κουλ και το Linux το παιχνίδι του καλτ –στην Microsoft έμεινε ο άχαρος ρόλος μιας εταιρείας όπως οι μεγάλες τηλεπικοινωνιακές ή οι ΔΕΚΟ: τις χρησιμοποιείς γιατί πρέπει όμως δεν έχεις καμία ιδιαίτερη διάθεση να διαμορφώσεις μια σχέση μαζί τους που να πηγαίνει πέρα από τη χρήση αυτή. Και, ενδεχομένως, όταν κάποια στιγμή εμφανιστεί κάποιος που σου προσφέρει τις ίδιες υπηρεσίες σε μια πιο συμφέρουσα τιμή, τις εγκαταλείπεις χωρίς να το σκεφτείς καν.

Ένας νέος (και πολιτικώς ορθώς Ινδός) CEO δεν αρκεί για να ανατρέψει μια εικόνα που χτίζεται επί περισσότερα από 40 χρόνια –εξίσου αναποτελεσματικός προς αυτή την κατεύθυνση είναι ένας ιδρυτής που από τη μια φοράει καλύτερα από τον καθένα την ταμπέλα “geek” και από την άλλη έχει αφιερώσει την αμύθητη περιουσία που απέκτησε όντας geek στην βελτίωση του κόσμου μας. Μάλλον οι επικεφαλής της θα πρέπει να συμφιλιωθούν με την ιδέα ότι η Microsoft θα παραμείνει μια εταιρεία που ενώ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τεχνολογικής μας καθημερινότητας, θα μας είναι αδιάφορη και απόμακρη και ότι όσο περνάει ο καιρός θα πληθαίνουν οι άνθρωποι που θα ρωτούν αν τα Windows είναι κάτι σαν το Android. Έκαστος εφ ω ετάχθη και ορισμένες επιλογές οδηγούν μακριά από το κουλ και το φαν –ευτυχώς!

Σχόλια

Home