Η επόμενη ημέρα του deal της Nova με τη Vodafone και τη Wind

Η επόμενη ημέρα του deal της Nova με τη Vodafone και τη Wind
O καλύτερος διαιτητής ποδοσφαίρου για το 2016, Mark Clattenburg.

«Αρχίζει το ματς» τραγουδούσε πριν από πολλά χρόνια ο Λουκιανός Κηλαηδόνης και οι στίχοι του, αν και αναφέρονται σε μια άλλη εποχή, είναι σίγουρα διαχρονικοί και άκρως περιγραφικοί για τη σχέση του Έλληνα με το ποδόσφαιρο. Το άθλημα που ως τηλεοπτικό προϊόν στις μέρες μας είναι ικανό (σχεδόν από μόνο του) να αλλάξει το χάρτη στις τηλεοπτικές πλατφόρμες και στην τηλεπικοινωνιακή αγορά, όπως αυτός διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια.

Όπως ίσως έχετε διαβάσει από την Παρασκευή, Vodafone και Wind έχουν έρθει σε συμφωνία με τη Nova για να μεταδίδουν τα κανάλια Novasports μέσα από τις δικές τους τηλεοπτικές πλατφόρμες. Η Vodafone ξεκίνησε ήδη να προσφέρει το πακέτο μέσα από το Vodafone TV και η Wind θα το εντάξει στη δική της πλατφόρμα στις αρχές του 2018, όταν και θα είναι έτοιμη. Μια συμφωνία που δείχνει αν μη τι άλλο ότι το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου (ακόμα και στην κακή κατάσταση που βρίσκεται) μπορεί να αποτελέσει ένα ελκυστικό προϊόν για το μέσο Έλληνα καταναλωτή. Ας μην γελιόμαστε, το πρωτάθλημα της Superleague ήταν το βασικό διαπραγματευτικό χαρτί της Nova ώστε να καταφέρει να «νοικιάσει» το σύνολο του αθλητικού της προγράμματος στις Vodafone και Wind. Ναι, δεν θα διαφωνήσουμε, έχει σίγουρα κοινό και το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μπάσκετ της Euroleague αλλά η Superleague είναι το κυρίως πιάτο.

Όπως γράψαμε και την Παρασκευή η (ας την πούμε) «συμμαχία των τριών» δημιουργεί νέα δεδομένα στο τηλεοπτικό τοπίο. Και όχι μόνο όμως… Διαβάζοντας για τη συμφωνία μπορούμε να προχωρήσουμε σε κάποια πρώτα συμπεράσματα.

-          Η Nova, αν και θεωρούνταν ξεγραμμένη, δείχνει ότι παραμένει ζωντανή και ότι το τηλεοπτικό προϊόν που διαθέτει είναι ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο. Μέσω της συμφωνίας δημιουργεί ένα επιπλέον κανάλι εσόδων, που μπορεί να αποδειχθεί σημαντικό στη διαδικασία εύρεσης αγοραστή στην οποία βρίσκεται. Βεβαίως υπάρχει και ο αντίλογος, σύμφωνα με τον οποίο, η συμφωνία αποδυναμώνει τη Nova, καθώς το κύριο τηλεοπτικό της προϊόν μπορεί να το βρει κάποιος μέσω ενός άλλου παρόχου.  

-          Το αθλητικό περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς του περιεχομένου για οποιαδήποτε τηλεοπτική πλατφόρμα. Ναι, υπάρχουν σίγουρα δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές και ταινίες, ωστόσο η πειρατεία είναι ένας παράγοντας ανασταλτικός (στην παρούσα φάση) για μεγάλες επενδύσεις (μια ματιά στα νούμερα τηλεθέασης και του downloading μέσω torrent sites της σειράς Game of Thrones μπορεί να διαλύσει πιθανά ερωτήματα). Ως ένα ακόμα ανασταλτικό παράγοντα, θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και πλατφόρμες τύπου Netflix και Amazon Prime που είναι ήδη διαθέσιμες στην ελληνική αγορά. Αντίθετα, στα ζωντανά αθλητικά γεγονότα ο κίνδυνος πειρατείας είναι πιο περιορισμένος, ενώ βεβαίως έχουν και πολύ μεγαλύτερο κοινό.

-          Οι Vodafone και Wind έπρεπε να εντάξουν δημοφιλές αθλητικό περιεχόμενο στις τηλεοπτικές πλατφόρμες τους, εφόσον το ζητούμενο είναι να έχουν μια δυναμική και ζήτηση από το καταναλωτικό κοινό.

Μια ακόμα παράμετρος της συμφωνίας είναι η χρονική διάρκεια των τηλεοπτικών δικαιωμάτων για τις αθλητικές διοργανώσεις. Γράφαμε προχθές ότι τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Superleague στη Nova λήγουν στο τέλος της χρονιάς, ενώ για τη Euroleague ισχύουν μέχρι το 2020. Όμως και στην Cosmote TV τα δικαιώματα μετάδοσης του Champions League λήγουν στο τέλος της σεζόν (όπως λήγουν και για το Ισπανικό αλλά και ιταλικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου). Έτσι λοιπόν δεν αποκλείεται η Nova να διεκδικήσει κάποιες από αυτές τις διοργανώσεις με την πλάτη των Vodafone και Wind, δίνοντας ένα βάθος χρόνου σ' αυτή τη συμμαχία και δημιουργώντας έναν ισχυρό πόλο απέναντι στην Cosmote. 

Από πολλούς ανθρώπους της αγοράς θεωρείται δεδομένο ότι ως αποτέλεσμα της συμφωνίας θα δούμε να αυξάνεται ο ανταγωνισμός όχι μόνο στο τηλεοπτικό πεδίο αλλά συνολικά στο τηλεπικοινωνιακό. Με βάση τις συμφωνίες που ανακοινώθηκαν για να γίνει κάποιος συνδρομητής στις τηλεοπτικές πλατφόρμες των Vodafone και Wind θα πρέπει να λαμβάνει συνολικά τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες από το δίκτυό τους. Εκτιμάται λοιπόν ότι οι δύο εταιρείες θα κινηθούν ακόμα πιο συστηματικά για να αυξήσουν την βάση των συνδρομητών τους και με δεδομένο ότι τη μεγαλύτερη δεξαμενή συνδρομητών τη διαθέτει η Cosmote το λογικό σενάριο λέει ότι θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των τριών μεγάλων ονομάτων της αγοράς. Ένα ακόμα ματς αρχίζει λοιπόν…

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home