Η Apple κουράζεται. Το κοινό;

Η Apple κουράζεται. Το κοινό;

Όπως όλοι όσοι κινούνται στην αγορά, και όπως έχει επικρατήσει να γίνεται κάθε χρόνο, αισθάνομαι κι εγώ την ανάγκη να καταθέσω τον οβολό μου για τις ανακοινώσεις της Apple. Και μην όντας fanboy, μπορώ και φέτος να επικεντρώσω το σχόλιό μου στο προβληματικό μέρος των ανακοινώσεων του WWDC και δη προς την κατεύθυνση που το κάνει στο μπλογκ του ο Μ.Γ. Σίγκλερ και στο “Forbes” ο Κρίστοφερ Βερσάτσε: η εταιρεία δείχνει σοβαρά σημάδια κόπωσης.

Μια ματιά στις βασικές ανακοινώσεις της (όπως τις παρουσιάσαμε κι εμείς εχτές) το πιστοποιεί: αν εξαιρέσει κανείς τις πάσης φύσεως αναβαθμίσεις σε λογισμικό και hardware, το μόνο που μένει είναι ένα έξυπνο ηχείο-σπίτι για τη Siri το οποίο υπόσχεται έναντι 350 δολαρίων να κάνει αυτό που κάνει το Echo της Amazon και το Home της Google για τα μισά λεφτά. Και ναι, παρότι πολλοί θα σπεύσουν να αγοράσουν το HomePod μόνο και μόνο επειδή θα έχει επάνω το γνωστό λογότυπο, το πρόβλημα παραμένει.

Όπως έχω γράψει και άλλοτε, όταν μια εταιρεία φτάσει το μέγεθος της Apple σκέφτεται σε πολλά διαφορετικά επίπεδα και διαμορφώνει τη στρατηγική της πολύ διαφορετικά από ό,τι θα έκανε μια startup. Όμως, και παρότι δεν οφείλει πάντοτε να εντυπωσιάζει, είναι αναγκαίο να το κάνει έστω και πού και πού. Επειδή όπως λέγαμε πριν από πέντε χρόνια αλλά και πριν από πέντε ημέρες η τεχνολογία πρέπει κατά καιρούς και να μας μαγεύει.

Από την άλλη μεριά ίσως είναι υπερβολικό να ζητάει κανείς κάτι τέτοιο από την Apple: η εταιρεία δεν υπήρξε ποτέ πραγματικά καινοτόμος στην επινόηση, όσο και αν υπήρξε κορυφαία στις συσκευασίες και το μάρκετινγκ. Όμως αυτή τη στιγμή, και αν μιλάμε για τον τομέα του hardware είναι η μεγαλύτερη και, αν μη τι άλλο, η πιο διαφημισμένη –μ’ άλλα λόγια, έχει δημιουργήσει η ίδια τις προσδοκίες τις οποίες επίσης η ίδια διαψεύδει. Και όσο και αν ορισμένοι προσπαθούν να το παρουσιάσουν διαφορετικά, η ουσία παραμένει: για μια ακόμα φορά η Apple δεν έκανε την έκπληξη.

Θα την κάνει ξανά; Προσωπικά πιστεύω πως ναι και μάλιστα όχι μόνο μια φορά. Απλώς οι εκπλήξεις θα έρχονται πιο αραιά καθώς ο κόσμος στον οποίο γίνονται είναι πιο περίπλοκος από αυτόν στον οποίο εμφανίστηκε ο πρώτος Macintosh. Και αν το Κουπερτίνο άλλαζε κάπως τη στρατηγική επικοινωνίας του, προβάλλοντας τις νέες του προτάσεις σαν βελτιώσεις προϊόντων lifestyle (αφού ούτως ή άλλως περί αυτού πρόκειται), ίσως η αντιμετώπιση εκ μέρους και αυτής της μερίδας των σχολιαστών και της αγοράς να ήταν πολύ πιο φιλική. 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ,APPLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home