Τραγωδίες και αποφυγή τους

Τραγωδίες και αποφυγή τους

“Δεν υπάρχει αλγόριθμός γι αυτό και δεν υπάρχει φτηνός τρόπος να γίνει, χρησιμοποιώντας έλεγχο από την κοινότητα και προσωπικό χωρίς εμπειρία”. Αυτό είναι το σχόλιο του Ντέιβιντ Κλιντς, αρχισυντάκτη διεθνών του “Storyful”, ενός σάιτ/υπηρεσίας που ασχολείται με την εξεύρεση περιεχομένου και την επιβεβαίωσή του, σχετικά με το περιστατικό του φόνου στο Κλίβελαντ, το οποίο χάρισε στο Facebook άφθονη αρνητική δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα. Ο κ. Κλιντς, αναφέρεται συγκεκριμένα στον τρόπο που πρέπει να βρει η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ για να φιλτράρει το περιεχόμενό της ώστε γεγονότα όπως το παραπάνω να μη βγαίνουν στον αέρα.

Το θέμα βεβαίως άπτεται (για μια ακόμα φορά) του μεγάλου ερωτήματος αν το Μεγάλο Μπλε Δίκτυο είναι Μέσο και άρα (οφείλει να) υπόκειται στους κανόνες που η κοινωνία έχει θεσπίσει για τα Μέσα ή απλώς μια πλατφόρμα που καθένας δημοσιοποιεί ό,τι θέλει και η εταιρεία πίσω της απλώς κάθεται και συλλέγει διαφημιστικά έσοδα; Το ερώτημα θέτει (για μια ακόμα φορά) η “Washington Post” και το σχόλιο του αρχισυντάκτη του “Storyful” είναι μια από τις φωνές των ειδικών που φιλοξενούνται.

Το άρθρο της “Post” τροφοδοτήθηκε (και δεν ήταν το μόνο) από την χλιαρή αντίδραση του ίδιου του Μαρκ Ζάκερμπεργκ σχετικά με το επεισόδιο στην ομιλία του στο φετινό F8: αφιερώνοντας περίπου 20 δευτερόλεπτα στο περιστατικό, ο κ. Ζάκερμπεργκ έδωσε συλλυπητήρια στην οικογένεια του θύματος, του Ρόμπερτ Γκόντγουϊν, και ολοκλήρωσε λέγοντας ότι έχουν “πολλή δουλειά να κάνουν προκειμένου να εμποδίσουν τέτοιες τραγωδίες από το να συμβούν ξανά στο μέλλον”. Κάτι δηλαδή οριακά καλύτερο από την πλήρη άρνηση που επέδειξε όταν πολλοί χαρακτήρισαν υπόλογο Facebook για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων που έφερε στον Λευκό Οίκο τον Ντόναλντ Τραμπ.

Στην πραγματικότητα, η στάση του επικεφαλής της, δείχνει ότι η Facebook εξακολουθεί να μη θέλει να απαντήσει στο ερώτημα αν είναι ή δεν είναι ΜΜΕ –απολύτως δικαιολογημένο αν διανοηθεί κανείς σε τι Νιαγάρα μηνύσεων ή άλλων προβλημάτων μπορεί να εκτεθεί αν αποφασίσει να απαντήσει θετικά (μεταξύ των οποίων προβλημάτων, παρεμπιπτόντως, η υπαγωγή σε κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με την λειτουργία και το περιεχόμενό του δεν είναι το μικρότερο). Όμως προσωπικά πιστεύω ότι το επιτελείο του Μένλο Παρκ απλώς παρατείνει το αναπόφευκτο: όταν από υπηρεσία αναβαθμίζεσαι σε ιστορικό φαινόμενο (και αυτό έχει γίνει από τότε που το Facebook ξεπέρασε το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου χρηστών, δηλαδή σχεδόν ένα δισεκατομμύριο χρήστες παλιότερα) δεν είναι μόνο δειλία εξακολουθήσεις να ζεις λαθραία, ξεγλιστρώντας από τα παραθυράκια της σημασιολογίας –είναι και αδύνατο.

SOCIAL MEDIA,MARK ZUCKERBERG,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home