Ο ψηφιακός ήχος ωριμάζει

Ο ψηφιακός ήχος ωριμάζει

Ας πούμε ότι είναι καλοκαίρι, επισκέπτεσαι ένα καινούριο προορισμό, συναντάς πολλές και διαφορετικές εικόνες από αυτές που έχεις συνηθίσει να βλέπεις στην καθημερινότητά σου και λαχταράς συνεχώς να δεις κι άλλες. Αυτές τις συνεχώς νέες παραστάσεις ο ανθρώπινος εγκέφαλος (τουλάχιστον ο δικός μου) αργεί να τις αξιολογήσει και συνήθως χρειάζεται ένα διάστημα αποφόρτισης ώστε να τις βάλει σε σειρά και να βγάλει ένα τελικό συμπέρασμα.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στις μεγάλες εκθέσεις τεχνολογίας. Η καθημερινότητά σου εκεί χάνεται ανάμεσα στα εκατοντάδες περίπτερα, συνομιλείς συνεχώς με ανθρώπους εταιρειών, βλέπεις χιλιάδες προϊόντα, τα καταγράφεις αλλά για να βγάλεις ένα τελικό συμπέρασμα για την έκθεση χρειάζεσαι για κάποιες ώρες ένα διάλειμμα.

Κυριακή μεσημέρι λοιπόν και οι απεσταλμένοι Έλληνες δημοσιογράφοι για την IFA συναντιούνται στο αεροδρόμιο του Βερολίνο για την πτήση της επιστροφής. Στο πηγαδάκι (για το τελευταίο τσιγάρο πριν τον έλεγχο) και ο Φώτης Φωτιάδης, διευθυντής του περιοδικού Ήχος - Εικόνα.

Ρε συ Φώτη τι έγινε φέτος και πάρα πολλές εταιρείες έδωσαν τόση έμφαση στον ήχο;. Η πρώτη πάσα δόθηκε στον Φώτη γιατί στο πηγαδάκι ήταν ο άνθρωπος που έχει την μεγαλύτερη εμπειρία στο συγκεκριμένο κλάδο. Εκείνος με τη σειρά του «μοίρασε τη μπάλα» και κάπως έτσι ξεκίνησε η κουβέντα…

 

Ωρίμανση της τεχνολογίας

Μια μικρή αναδρομή είναι απαραίτητη. Ο κλάδος της μουσικής με την όλο και μεγαλύτερη εμπλοκή της τεχνολογίας μεταβάλλεται συνεχώς. Ενδεικτικά,τη θέση των CD πήραν τα MP3 αρχεία, οι φορητές μουσικές συσκευές αντικαταστάθηκαν από τα smartphones, οι μουσικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί αντικαταστάθηκαν από το Internet και τις streaming μουσικές υπηρεσίες. Αλλαγές που έγιναν πολύ γρήγορα, ωστόσο φθάσαμε ήδη στο σημείο που όλη αυτή η τεχνολογία έχει ωριμάσει και στο επίπεδο του ήχου. Η τεχνολογία έχει γίνει πιο φθηνή για τις εταιρείες, οι κατασκευαστές chip υποστηρίζουν πλέον στα προϊόντα τους τη μετάδοση ήχου υψηλής ποιότητας, τα κορυφαία smartphones της αγοράς επίσης υποστηρίζουν την αναπαραγωγή high resolution audio, οι streaming μουσικές υπηρεσίες είναι πλέον τόσο έξυπνες που αντιλαμβάνονται άμεσα τις προσωπικές προτιμήσεις των χρηστών, προσαρμόζοντας την playlist ακριβώς στο γούστο τους, το Internet προσφέρει τόσο καλές ταχύτητες ώστε δεν θα κολλήσει κάπου η αναπαραγωγή τραγουδιών. Τα φορητά ηχεία χάρη στην καλύτερη απόδοση της μπαταρίας, στην τεχνολογία Bluetooth ή NFC αναγνωρίζονται ως χρήσιμα αξεσουάρ από το χρήστη, οι πολύ λεπτές τηλεοράσεις οδηγούν τον καταναλωτή στην απόκτηση περιφερειακών ηχείων, ηχόμπαρων ώστε να καλύψει τις ανάγκες τους.  

Για τους κατασκευαστές hardware (ηχείων δηλαδή) λειτουργεί υπέρ τους και μια ακόμα παράμετρος. Το ηχείο ως συσκευή έχει από τη φύση του όγκο, ο οποίος με τη σειρά του τους επιτρέπει να πειραματιστούν σε επίπεδο σχεδιασμού και να παρουσιάσουν πλήθος προϊόντων που διαφοροποιούνται στο design, καλύπτοντας έτσι και τις αισθητικές ανάγκες του καταναλωτή.

Ταυτόχρονα με την τεχνολογία ωριμάζει και ο χρήστης. Δεν αρκείται πλέον στο ενσωματωμένο ηχείο του smartphone, του tablet ή του laptop, στα ακουστικά που ενδεχομένως να ενσωματώνονται στο πακέτο αγοράς της συσκευής που αγόρασε. Ξοδεύει ένα επιπλέον ποσό για να αποκτήσει on ear (ακουστικά κεφαλής) της Sony, της Beats και πολλών ακόμα. Αντιλαμβάνεται και ενημερώνεται για τις λύσεις και τις ευκολίες που του προσφέρει η διαθέσιμη τεχνολογία.

Στην κουβέντα θα πρέπει να βάλουμε και μια ακόμα παράμετρο. Τι είναι η μουσική, ο ήχος για τον άνθρωπο. Μουσική σημαίνει πολιτισμός, κουλτούρα, ψυχαγωγία, άρα η όποια αγορά ενός προϊόντος που θα σε βοηθήσει να την απολαμβάνεις με καλύτερο τρόπο συνδέεται με ένα ευχάριστο συναίσθημα.

Τεράστια παρουσία του ήχου στην IFA

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν ότι στη φετινή IFA στο Βερολίνο  είδαμε τουλάχιστον 150 περίπτερα εταιρειών που είχαν να παρουσιάσουν ένα ή και πολύ περισσότερα προϊόντα στο συγκεκριμένο χώρο. Από ακουστικά ή ηχεία μερικών ευρώ  μέχρι ηχοσυστήματα και ενισχυτές αρκετών χιλιάδων ευρώ. Από άγνωστα μέχρι στιγμής ονόματα μέχρι τους παραδοσιακούς παίκτες όπως η Sony, η Panasonic ή η Yamaha.

Μεγάλες εταιρείες όπως οι τελευταίες χτίζουν και τα δικά τους οικοσυστήματα με ολοκληρωμένες λύσεις για το σπίτι και την οικογένεια (ικανοποιώντας και τα διαφορετικά γούστα των μελών της, αφού σε κάθε δωμάτιο μπορεί να ακούγεται διαφορετική μουσική), τις οποίες μπορεί να στήσει σταδιακά ο καταναλωτής. Οι λύσεις αυτές πέρα από τις πωλήσεις στις οποίες αποσκοπούν (πιο ακριβές άρα και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους) ικανοποιούν και μια ακόμα ανάγκη των εταιρειών. «Συζώντας» με τον καταναλωτή στο σπίτι του, τον εκπαιδεύουν στο brand τους και τον κάνουν ενδεχομένως πιο πιστό πελάτη. Ένας τέτοιος πελάτης έχει περισσότερες πιθανότητες να επιστρέψει και να αποκτήσει μια ακόμα συσκευή της ίδιας εταιρείας, πάντα βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα μείνει ικανοποιημένος.

 

Τα σημάδια δείχνουν λοιπόν ότι είμαστε σε μια θριαμβευτική επανεμφάνιση του ήχου, μετά από αρκετά χρόνια όπου οι εραστές του αναλογικού είχαν μείνει στο ένδοξο παρελθόν και η ψηφιακή τεχνολογία δεν είχε ωριμάσει πλήρως για να κάμψει τις όποιες αμφιβολίες υιοθέτησής της. Με κύριο όχημα τις φορητές συσκευές η συγκεκριμένη βιομηχανία φαίνεται να βρίσκει το βηματισμό της και να επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο.

ΜΟΥΣΙΚΗ,IFA 2015,ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ,ΗΧΕΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home