Οι online αγορές κατακτούν τους Έλληνες καταναλωτές

Οι online αγορές κατακτούν τους Έλληνες καταναλωτές

Πάνω από 4 στους 10 Έλληνες (41%) ανεξαρτήτως ηλικίας (13-74) έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Focus on Tech Life reports της Focus Bari. Πιο δυναμικό ηλικιακό γκρουπ στις online αγορές αναδεικνύεται εκείνο των 18-24 ετών, όπου το ποσοστό φθάνει το 59%, ενώ πολύ κοντά βρίσκεται (57%) και το αμέσως επόμενο, των 25-34 ετών. Στην αντίθετη ακριβώς πλευρά βρίσκονται, όπως ίσως θα ήταν αναμενόμενο, οι ηλικίες 65-74 έτη με το μικρότερο ποσοστό (10%) και αμέσως μετά (με μεγάλη διαφορά βέβαια) εκείνο των 55-64, όπου το ποσοστό φθάνει το 22%.

Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα πεδία της έκθεσης που αφορά το χρονικό διάστημα Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2017 ξεχωρίζει η (σχεδόν) καθολική πλέον χρήση του Internet, καθώς το 82% του πληθυσμού σερφάρει ανεξαρτήτως συχνότητας και το 71% το κάνει σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, στις ηλικίες 13-44 τα ποσοστά χρήσης είναι πάνω από 90% και ακόμα πιο συγκεκριμένα στο γκρουπ 13-17 ετών το ποσοστό φθάνει το 100%.

Ως κύριο μέσο πρόσβασης στο Internet αναδεικνύεται το smartphone, όπου το 70% το χρησιμοποιεί για αυτό το σκοπό, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το ποσοστό διείσδυσης των συγκεκριμένων συσκευών στο σύνολο του ελληνικού κοινού έχει φθάσει πλέον το 74%.

Ξεχωριστή κατηγορία της έρευνας αποτελούν τα παιδιά ηλικίας 5-12 ετών, στα οποία διαπιστώνουμε επίσης μια σημαντική χρήση του Internet, που φθάνει το 76%, ενώ αυξητική τάση διαμορφώνεται και στην κατοχή κινητού τηλεφώνου, με το ποσοστό να έχει διαμορφωθεί πλέον στο 20%. Σχεδόν διπλάσιο (39%) είναι το ποσοστό κατοχής κινητού αν απομονώσουμε το γκρουπ 10-12 ετών.

 

Πέφτει η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης

Συγκρίνοντας τις προηγούμενες εκδόσεις των εκθέσεων Focus on Tech Life reports έχουμε την ευχέρεια να διαπιστώσουμε τις πιο σημαντικές μεταβολές σε ετήσια βάση. Αν λοιπόν έπρεπε να διακρίνουμε την πιο σημαντική τάση στο 2017 αυτή πιστεύουμε ότι είναι η πτωτική της συνδρομητικής τηλεόρασης, μετά από μερικές χρονιές με αλματώδη ανάπτυξη. Ειδικότερα, βλέποντας τα ευρήματα από Δεκέμβριο 2016 σε Δεκέμβριο του 2017 το πρόσημο για τη συνδρομητική τηλεόραση είναι θετικό, ωστόσο στα ενδιάμεσα τρίμηνα βλέπουμε μία κορύφωση της διείσδυσης και από το σημείο αυτό και μετά μία μικρή αλλά σταθερή μείωσή της.

Σε ότι αφορά τις πιο έντονες μεταβολές της χρονιάς, εκείνες δηλαδή με τα μεγαλύτερα ποσοστά αυτές είναι:

-    Η αύξηση των καταναλωτών που καθημερινά μπαίνουν στα social media, που φθάνει το 58,73%

-    Η αύξηση των χρηστών smartphone που κατεβάζουν εφαρμογές, που αγγίζει το 48,23%

-    Η αύξηση της χρήσης του smartphone ως μέσο πρόσβασης στο Internet για ένα νοικοκυριό (20,06%)

Η σύγκριση σε βάθος έτους δίνει όμως και δύο αρνητικές μεταβολές: τη μείωση του μέσου χρόνου χρήσης του Internet (για κάθε ημέρα πρόσβασης) που φθάνει το -7,85% αλλά και την οριακή πτώση του ποσοστού των νοικοκυριών με πρόσβαση στο Internet (-1,03%).

Για πιο αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να δείτε τον παρακάτω πίνακα που δημιουργήσαμε από τις τριμηνιαίες εκδόσεις των Focus on Tech Life Reports (πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση).

Σχόλια

Home