ΟΤΕ: Ευθεία επίθεση κατά της ΕΕΤΤ

ΟΤΕ: Ευθεία επίθεση κατά της ΕΕΤΤ

Ιδιαίτερα αιχμηρός για τη στάση που τηρεί η ΕΕΤΤ απέναντι στον ΟΤΕ ήταν ο Πρόεδρος του Οργανισμού, Μιχάλης Τσαμάζ, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους. Ο κ. Τσαμάζ περιέγραψε τη λειτουργία της ρυθμιστικής αρχής ως ένα γραφειοκρατικό σύστημα που αναπαράγει τον εαυτό της, με αποτέλεσμα να δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στην αγορά. «Αυτή τη στιγμή, η πολιτική της ΕΕΤΤ δεν βοηθάει τον υγιή ανταγωνισμό, αποθαρρύνει τους πραγματικούς επενδυτές και ζημιώνει τη χώρα και τους πολίτες».

 

Πολύμηνες εγκρίσεις προσφορών

«Αρνούμαι να παραδώσω τα κλειδιά του ΟΤΕ στην ΕΕΤΤ» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του ΟΤΕ, θέλοντας να καταδείξει ότι η διαδικασία ρύθμισης που ακολουθεί η Αρχή απέναντι στην Οργανισμό έχει ως αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις στο λανσάρισμα των τιμολογιακών πακέτων της εταιρείας. «Θέλουμε να κάνουμε μία χριστουγεννιάτικη προσφορά στους πελάτες μας. Αυτή η προσφορά για να προχωρήσει πρέπει να λάβει 35-50 εγκρίσεις από την ΕΕΤΤ, μία για κάθε τιμολογιακό πρόγραμμα του ΟΤΕ. Μπορείτε να αντιληφθείτε ότι η Χριστουγεννιάτικη προσφορά θα λάβει έγκριση, στην καλύτερη περίπτωση, το Πάσχα" σημείωσε σε ένα χαρακτηριστικό για τον ίδιο παράδειγμα της διαδικασίας ρύθμισης που τηρεί η ΕΕΤΤ απέναντι στον ΟΤΕ.

"Σε κάθε μας προσπάθεια βρίσκονται απέναντι μας" ανέφερε ο κ. Τσαμάζ, χαρακτηρίζοντας το μοντέλο έγκρισης των πακέτων λιανικής παρωχημένο. Η λύση που προκρίνει ο ΟΤΕ είναι η έγκριση των πακέτων να γίνεται μετά τη διάθεσή τους στην αγορά και όχι να προηγείται αυτής, αφού πλέον ο ΟΤΕ, σύμφωνα με απόφαση της ίδιας της ΕΕΤΤ, δεν έχει δεσπόζουσα θέση.  «Θέλω να γνωρίζει ο Έλληνας καταναλωτής ότι ο ΟΤΕ θέλει να προσφέρει πιο φθηνές υπηρεσίες και η ΕΕΤΤ δεν τον αφήνει» κατέληξε ο Πρόεδρος του Οργανισμού.

Η «στρεβλή» στάση της ΕΕΤΤ απέναντι στον ΟΤΕ όμως δεν περιορίζεται στο πεδίο των εγκρίσεων αλλά επεκτείνεται και στο επίπεδο των υποδομών, σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Πρόεδρος του ΟΤΕ, ανέφερε τη διαδικασία του vectoring, στην οποία ο ΟΤΕ υποχρεώθηκε να υλοποιήσει πολλαπλάσιο έργο από τον ανταγωνισμό, σε μικρότερο χρόνο. Συγκεκριμένα, ο ΟΤΕ υποχρεώθηκε να έχει έτοιμο το 80% από 6.000 καμπίνες σε διάστημα 8 μηνών, όταν στις δύο άλλες εταιρείες, Vodafone και Wind για το 50% από 3.000 καμπίνες (η κάθε μία) δόθηκε χρονικός ορίζοντας 28 μηνών. Αντίστοιχα, από τις αρχές Οκτωβρίου εκκρεμεί καταγγελία του ΟΤΕ ενώπιον της ΕΕΤΤ, καθώς η Vodafone (όπως κατονομάστηκε αργότερα) προσέφερε προϊόντα λιανικής σε περιοχές που έχει αποκλειστικότητα για vectoring, χωρίς να έχει προσφέρει προηγουμένως προϊόντα χονδρικής. Σύμφωνα με τον ΟΤΕ, η ΕΕΤΤ δεν έχει αντιδράσει σε αυτή την στρέβλωση της αγοράς, ενώ όπως επισημάνθηκε στις περιοχές που έχει μονοπώλιο ο ανταγωνισμός, δεν έχει ορίσει αν και πώς θα ελέγχει τις τιμές του λιανικής. 

Για τη στάση της ΕΤΤΤ ο ΟΤΕ έχει καταθέσει γραπτό υπόμνημα τόσο στον πρόεδρο της Αρχής όσο και στον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά, ενώ ο κ. Τσαμάζ επιφυλάχτηκε και για την χρήση της νομικής οδού.

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ,ΕΕΤΤ,OTE,

Σχόλια

Home