Eurosender: οι Έλληνες είναι οι πιο πιστοί μας πελάτες

Eurosender: οι Έλληνες είναι οι πιο πιστοί μας πελάτες

Στην Ελλάδα τη γνωρίσαμε πριν από περίπου δύο χρόνια όταν και ξεκίνησε η λειτουργία της πλατφόρμας της στη χώρα μας. Όμως παρά το σύντομο χρονικό διάστημα της παρουσίας της στα… μέρη μας, η ελληνική αγορά έχει αναδειχθεί ως μια από τις πλέον σημαντικές από τις 30 στις οποίες δραστηριοποιείται συνολικά η Eurosender. Όχι μόνο λόγω του όγκου των αποστολών, από και προς τη χώρα μας μέσω της πλατφόρμας της εταιρείας αλλά και για το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αναδειχθεί σε ένα πιστό πελατολόγιο για τη Eurosender. Για τις επιδόσεις της εταιρείας συνολικά αλλά και στην Ελλάδα. μιλήσαμε με τον συν-ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλό της, Tim Potocnik. Ας δούμε τι μας είπε:

 

Τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας σας σε ποιες αγορές δραστηριοποιείστε;

Η Eurosender δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 30 αγορές. Φυσικά εστιάζουμε αυτή τη στιγμή στις χώρες της ΕΕ, αλλά είμαστε επίσης σε θέση να προσφέρουμε πολύ καλές τιμές για αποστολές στις χώρες των δυτικών Βαλκανίων και σε κάθε άλλη χώρα μη μέλος της ΕΕ. Ο στόχος -όπως συμβαίνει με όλες τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες εταιρείες τεχνολογίας- είναι να γίνουμε αργά ή γρήγορα νούμερο ένα διεθνής πάροχος.

 

Ποιο ήταν το μέγεθος της πελατειακής σας βάσης το 2017; Αντίστοιχα, ποιοι ήταν οι ρυθμοί ανάπτυξης της εταιρείας;

Οι πελάτες μας είναι κυρίως expats και φοιτητές σε προγράμματα Erasmus αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι φοιτητές και οι expats είναι ιδιαίτερα «κινητικοί» και θέλουν γρήγορες και προσιτές λύσεις για την αποστολή των πραγμάτων τους από τη μία πόλη στην άλλη. Στο παρελθόν, η διαδικασία να κλείσεις μια αποστολή ήταν πολύπλοκη και όχι ιδιαίτερα διαφανής. Όμως με την Eurosender η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 3 λεπτά ενώ η τιμή φαίνεται αυτόματα, η τελική τιμή, και μάλιστα είναι τις περισσότερες φορές χαμηλότερη από κάθε άλλο προμηθευτή.  

Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες, θέλουμε να βοηθήσουμε ιδιαίτερα αυτές που δεν έχουν τακτικές ανάγκες αποστολών και συνήθως στέλνουν δύο πακέτα το μήνα. Αυτού του είδους οι εταιρείες δεν έχουν τη διαπραγματευτική ικανότητα να πετύχουν καλύτερες τιμές από μόνες τους και έτσι μπορούν να ωφεληθούν ιδιαίτερα από την πλατφόρμα μας.

Διπλασιάζουμε τα έσοδά μας (και την ομάδα μας) κάθε χρόνο και σχεδιάζουμε να κάνουμε το ίδιο και στο μέλλον.

 

Ποιο θεωρείτε ότι είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

Δεν πιστεύω ότι είναι ένα μόνο αλλά ένας συνδυασμός δύο-τριών παραγόντων. Πρώτον, προσφέρουμε πελατειακή υποστήριξη στα ελληνικά. Έχουμε για παράδειγμα τρεις ανθρώπους που απαντάνε στα τηλέφωνα και τα email στα ελληνικά. Αυτό βοηθάει πολύ στο να χτίσουμε μία μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης με τους Έλληνες. Το ίδιο ισχύει και για τα site μας. Μεταφράζονται σε κάθε σχεδόν ευρωπαϊκή γλώσσα. Επίσης εργαζόμαστε σκληρά για να δημιουργούμε επιπλέον περιεχόμενο (blogs για παράδειγμα) σε γλώσσες πέρα από τα αγγλικά.

Το δεύτερο είναι η ίδια η πλατφόρμα μας. Χρησιμοποιούμε ένα σύστημα επεξεργασίας δεδομένων που δουλεύει από πίσω και που μπορεί να αναλύει τον δείκτη επιτυχίας των παραδόσεων και να επεξεργάζεται το πώς μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την υπηρεσία. Η πλατφόρμα βασικά γίνεται όλο και πιο έξυπνη όσο περισσότερα στοιχεία λαμβάνει. Σε έναν κόσμο που οι άνθρωποι απαιτούν καλύτερες και πιο «ενστικτώδεις» υπηρεσίες (και πολύ καλά κάνουν), αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να μένουμε μπροστά στις εξελίξεις.

Τρίτον, εργαζόμαστε με τα μεγαλύτερα και πιο αξιόλογα ονόματα στο χώρο των logistics. Με τα χρόνια έχουμε αναπτύξει ένα δίκτυο περισσότερων από 100 συνεργατών-εταιρειών courier που παραδίδουν τις αποστολές που παραγγέλνουν οι πελάτες μας μέσω της πλατφόρμας μας. Ανάμεσά τους είναι η DHL, η DPD, η GLS και η Kuehne Nagel -αυτές είναι εταιρείες που δεν έχουν την πολυτέλεια να συνεργαστούν με μη αξιόπιστους εταίρους.

 

Από τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας για ποιες ανάγκες σας προτιμάει κατά κύριο λόγο ο καταναλωτής;

Οι πελάτες μας χρησιμοποιούν την Eurosender γιατί έχουν καλύτερα πράγματα να κάνουν στη ζωή τους από το να ασχολούνται με τα logistics. Στο παρελθόν έπρεπε να στείλουν email ή να καλέσουν διάφορες εταιρείες και να περιμένουν για ώρες ή ακόμα και ημέρες για να πάρουν μία προσφορά. Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα της Eurosender, μπορούν να στείλουν τα πράγματά τους ή τα προϊόντα τους (εφόσον μιλάμε για μικρομεσαίες επιχειρήσεις) πιο γρήγορα από το να κλείσουν μία πτήση ή ένα ξενοδοχείο. Και αφού μπορούμε να συγκεντρώσουμε τη ζήτηση χιλιάδων μικρότερων πελατών, μπορούμε να διαπραγματευτούμε καλύτερες τιμές με τους courier. Στη συνέχεια, η έκπτωση μετακυλίεται στους πελάτες μας, με τιμές που φτάνουν έως και 70% χαμηλότερα.  

 

Στον τομέα των υπηρεσιών που δραστηριοποιείστε υπάρχει κάποια εποχιακή έξαρση; Ή οι ανάγκες παραμένουν περίπου σταθερές στο σύνολο της χρονιάς;

Υπάρχει high season, σίγουρα. Οι φοιτητές του Erasmus στέλνουν τα πράγματά τους στην αρχή/στο τέλος του εξαμήνου, για παράδειγμα. Γενικά, η περίοδος πριν το καλοκαίρι και στις αρχές του καλοκαιριού είναι επίσης πολύ υψηλή περίοδος για εμάς. Αυτή είναι η εποχή που επιστρέφει ο κόσμος στο σπίτι του ή πάει διακοπές και γενικά είναι περίοδος μετακινήσεων.

 

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον ως προς τη διείσδυση σε νέες αγορές ή την είσοδο νέων υπηρεσιών;

Τους επόμενους μήνες θα αυξήσουμε σημαντικά την ομάδα μας. Η Eurosender σχεδιάζει να προσλάβει περί τους 40-60 εργαζόμενους -και αφού είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την απόδοση των Ελλήνων συναδέλφων μας, καλούμε όλους τους φιλόδοξους Έλληνες να κάνουν αίτηση για μπουν στην ομάδα μας.

Από την πλευρά της επιχείρησης, θα αυξήσουμε περαιτέρω τα μερίδιά μας στις αγορές της ΕΕ. Σχεδιάζουμε να σταθεροποιήσουμε τη θέση μας ως προμηθευτών αξιόπιστων και προσιτών υπηρεσιών, πράγμα που πάει χέρι-χέρι με τις βελτιώσεις της πλατφόρμας Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μας θα έχουν μία ακόμα πιο προσωποποιημένη μεταχείριση, βάσει του προφίλ τους (expat, φοιτητής, επιχείρηση, τουρίστας).

 

Ειδικότερα για την Ελλάδα, ποιος ήταν ο όγκος των αποστολών που πραγματοποιήσατε προς ή από τη χώρα;

Η Ελλάδα αποτελεί το 10% της δραστηριότητάς μας στην Ευρώπη. Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς -ειδικά εάν σκεφτεί κανείς ότι λειτουργούμε σε περισσότερες από 30 αγορές.

 

Πρόσφατα ανακοινώσατε ότι στην Ελλάδα ο ρυθμός αύξησης των αποστολών το 2017 έφθασε το 50%. Ποιοι είναι οι λόγοι κατά τη γνώμη σας για τους οποίους η χώρα μας έχει αναδειχθεί σε μια σημαντική αγορά της δραστηριότητάς σας;

Θα έλεγα ότι η ελληνική αγορά είναι μια ενδιαφέρουσα αγορά. Αυτό που ανακαλύψαμε είναι ότι οι Έλληνες είναι στην αρχή επιφυλακτικοί, πράγμα το οποίο είναι απολύτως κατανοητό. Η υπηρεσία είναι σχετικά καινούργια στην Ελλάδα. Θέλει χρόνο για να εδραιωθεί η εμπιστοσύνη, αλλά πιστεύω ότι αυτό το έχουμε καταφέρει. Και η απόδειξη είναι προφανής. Ο βαθμός διατήρησης του πελατολογίου μας στην Ελλάδα είναι ένας από τους υψηλότερους σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε.

Ο δεύτερος λόγος προέρχεται από το γεγονός ότι η κοινότητας των Ελλήνων φοιτητών και των expats είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Οι Έλληνες που ζουν στην Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και σε άλλες χώρες φυσικά πρέπει και θέλουν να έχουν επαφή με τους φίλους και τους συγγενείς τους πίσω στη χώρα τους -και ένας από τους τρόπους που γίνεται αυτό είναι με την ανταλλαγή αγαθών. Εμείς θέλουμε να κάνουμε αυτή τη διαδικασία όσο πιο εύκολη και προσιτή γίνεται για αυτούς.  

 

Μοιάζουν με άλλες αγορές που δραστηριοποιείστε ή θεωρείτε ότι υπάρχουν σημαντικές ιδιαιτερότητες;

Έχει τις ιδιαιτερότητες που ανέφερα προηγουμένως -χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να χτιστεί η εμπιστοσύνη, αλλά οι πελάτες στο τέλος είναι πιο πιστοί, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιθανότερο να επιστρέψουν.

 

Ποια είναι τα σχέδιά σας για την περαιτέρω διείσδυση των υπηρεσιών σας στην ελληνική αγορά;

Σκοπεύουμε να αυξήσουμε το μερίδιό μας στην ελληνική αγορά, προσλαμβάνοντας Έλληνες, εστιάζοντας στην αγορά και συνεργαζόμενοι με τοπικούς οργανισμούς (φοιτητές, ενώσεις expats για παράδειγμα).

EUROSENDER,

Σχόλια

Home