Το όραμα της Ford για την μετακίνηση στην πόλη

Το όραμα της Ford για την μετακίνηση στην πόλη

Ξυπνάς το πρωί και πριν ξεκινήσεις την διαδρομή για τη δουλειά σου ρίχνεις μια ματιά στο κινητό σου. Η εφαρμογή της Ford σε πληροφορεί ότι έχεις όση βενζίνη χρειάζεσαι, υπάρχει ο χάρτης για το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις, έχει γίνει η κράτηση του parking για το σημείο που θες να αφήσεις το αυτοκίνητο, έχεις ήδη πληρώσει το εισιτήριο του μετρό και ταυτόχρονα έχεις κλείσει και το ποδήλατο που θα χρειαστεί να πάρεις για το τελικό στάδιο της διαδρομής σου. Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, διαπιστώνεις ότι όλα αυτά τα δεδομένα είναι περασμένα και στο σύστημα του αυτοκινήτου για έναν έλεγχο της τελευταίας στιγμής.

Αυτήν την αδιάλειπτη εμπειρία μετακίνησης στην πόλη θέλει να προσφέρει στο μέλλον η Ford, αποτελώντας έναν καθημερινό συνεργάτη του πολίτη, σύμφωνα με όσα μας ανέφεραν στο πρόσφατο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη ο Jorg Ullrich και ο Will Farrelly, υψηλόβαθμα στελέχη της αμερικάνικης εταιρείας. Στο μέλλον, το smartphone θα είναι το κέντρο ελέγχου του προσωπικού σου προγράμματος μετακίνησης στην πόλη τόσο για τη Ford, όπως και για κάθε άλλη εταιρεία θέλει να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες μετακίνησης. Μέσα από ένα περιβάλλον ή μία εφαρμογή, που θα λαμβάνει τις πληροφορίες από το ημερολόγιο, τις μετερεολογικές πληροφορίες τις υπηρεσίες που χρησιμοποιεί ο χρήστης (π.χ. Uber, Lyft, ηλεκτρονικά εισιτήρια) κ.α. Ταυτόχρονα, το smartphone με το multimedia σύστημα αυτοκινήτου θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, ανταλλάσσοντας δεδομένα, χωρίς κάποια κίνηση από το χρήστη, προσφέροντας τελικά ένα εντελώς προσωποποιημένο «ταξίδι».   

Ο Jorg Ullrich είναι Consumer Experience Expert της Ford και ο Will Farrelly διευθυντικό στέλεχος στον τομέα Product Innovation της αμερικάνικης εταιρείας. 

Ωστόσο αυτή η διαδικασία μετάλλαξης των κατασκευαστών αυτοκινήτων σε πάροχους ολοκληρωμένων υπηρεσιών μετακίνησης είναι μια διαδικασία με πάρα πολλές προκλήσεις βέβαια αλλά ταυτόχρονα πρέπει να υλοποιηθεί βήμα, βήμα.

Για τον κ. Ullrich, η σημαντικότερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η αλλαγή ρυθμού στο βηματισμό της. «Οι λύσεις μεταφοράς εξελίσσονται πιο γρήγορα από τα ίδια τα αυτοκίνητα. Ο κύκλος ζωής ενός αυτοκινήτου είναι 3-4 χρόνια, όμως π.χ. οποιαδήποτε εφαρμογή προσφέρουμε στο smartphone πρέπει να την αναβαθμίζουμε τουλάχιστον κάθε 3 με 4 μήνες», επισημαίνει στην κουβέντα μας. Από την άλλη πλευρά, εξίσου σημαντική είναι η πρόκληση για την προσέγγιση του καταναλωτή, για να τον πείσει η Ford ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία ότι η λύση που του προσφέρει είναι ασφαλής. Να υπερνικήσει δηλαδή την ψευδαίσθηση ότι οποιαδήποτε υπηρεσία στην οποία ο καταναλωτής παραδίδει τον έλεγχο στην τεχνολογία είναι ασφαλής. «Πάρτε για παράδειγμα αυτό που έχουμε στο μυαλό μας για το αεροπλάνο, η πτήση με το οποίο είναι πιο ασφαλής από την οδήγησή μας. Κι όμως υπάρχει η λάθος εικόνα ότι από τη στιγμή που δεν το ελέγχουμε διατρέχουμε μεγαλύτερο κίνδυνο» μας αναφέρει ο κ. Ullrich, προσθέτοντας ότι όλη αυτή η διαδικασία «εισόδου» της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο πρέπει να γίνεται σταδιακά. Να μην εισβάλλει βίαια στην καθημερινότητα του καταναλωτή, να έχει το χρόνο να την υιοθετήσει.

Πηγαίνοντας την συζήτηση στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα ρωτήσαμε τον κ. Farrelly για την ετοιμότητα των εταιρειών να μοιραστούν μεταξύ τους δεδομένα, έτσι ώστε το ένα αυτοκίνητο να μπορεί να επικοινωνεί με το άλλο, ανεξαρτήτως κατασκευαστή. «Αργούμε ακόμα για αυτό το σημείο, όπου τα αυτοκίνητα θα «συνομιλούν» μεταξύ τους. Στην παρούσα φάση προτεραιότητα των εταιρειών είναι να διασφαλίσουν την ασφάλεια στο υπάρχον περιβάλλον, που αποτελεί τη βασική προϋπόθεση ώστε να φθάσουμε στο επόμενο επίπεδο των συνδεδεμένων αυτοκινήτων και αργότερα των αυτόνομων αυτοκινήτων» σημείωσε ο κ. Farrelly, προσθέτοντας ότι η βιομηχανία δημιουργεί βήμα, βήμα αυτό το περιβάλλον, εισάγοντας λειτουργίες, όπως το park assist ή το traffic control, ώστε στα μέσα της επόμενης δεκαετίας να έχουμε την πλήρη εικόνα του.

Όμως, σ’ αυτή τη μετάλλαξη μήπως θυσιάζεται η απόλαυση της οδήγησης υπέρ της τεχνολογίας; «Η χαρά της οδήγησης θα παραμείνει συστατικό στοιχείο στα αυτοκίνητα της Ford» υποσχέθηκε ο κ. Ullrich, «όμως αυτό που θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι κάθε καταναλωτής, κάθε οδηγός έχει διαφορετικές ανάγκες ανάλογα με την ώρα. Παραδείγματος χάρη, όταν είμαι στη διαδρομή για ένα επαγγελματικό ραντεβού το λιγότερο που με ενδιαφέρει είναι η απόλαυση της οδήγησης, όμως το σαββατοκύριακο χαίρομαι πολύ να οδηγάω το Ford Mustang.»

 

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη σημασία που δίνει η Ford στην απόλαυση της οδήγησης είναι το Drift mode στο καινούριο Focus RS. Στο συγκεκριμένο mode ο οδηγός μεταφέρει κατά 70% την ισχύ στους πίσω τροχούς, με αποτέλεσμα το "παιχνίδι" που μπορείτε να δείτε στο βίντεο.

Όσο για την κ. Farrelly έκλεισε την κουβέντα μας με μία άλλη υπόσχεση για τη Ford. «Ο κόσμος αλλάζει, οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν και η Ford θα παραμείνει στην κορυφή του κύματος αυτών των αλλαγών, πρωτοστατώντας στην εξέλιξη των αυτοκινήτων και της μετακίνησης γενικότερα».      

 

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home