To Beat και οι κακές ψηφοθηρικές υπηρεσίες

To Beat και οι κακές ψηφοθηρικές υπηρεσίες

Το ημερολόγιο δείχνει Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου, μέρα που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κάθεται γύρω από το τραπέζι με τους υπόλοιπους ηγέτες της Ε.Ε. σε μια μάλλον θερμαινόμενη αίθουσα στο Ταλίν της Εσθονίας, για να συζητήσουν το ψηφιακό μέλλον της Ευρώπης.

Το θεματικό μενού μάλλον θα περιλαμβάνει όλα όσα θα περίμενες, επιχειρηματικότητα, χρηματοδότηση, διασφάλιση της καινοτομίας, ασφάλεια, λίγο πολύ όλα όσα στα οποία υστερεί η Ε.Ε. έναντι των βασικών της διεθνών ανταγωνιστών.

Μάντης δεν είμαι αλλά μπορώ με σχετική ασφάλεια να προβλέψω πως η ελληνική αντιπροσωπεία θα τονίσει πως βεβαίως το ψηφιακό μέλλον πρέπει να είναι λαμπρό και βεβαίως η επιχειρηματικότητα και η καινοτομία κ.τ.λ κ.τ.λ. και εμείς στηρίζουμε.

Αυτά στο Ταλίν, διότι στην Αθήνα η προτεραιότητα ορίζεται με συντεχνιακούς (να πω και ψηφοθηρικές;) όρους και το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τα ταξί, όπως τουλάχιστον έχει δει το φως της δημοσιότητας, μόνο σε σύμπνοια με όσα λέγονται στην εσθονική πρωτεύουσα δεν είναι.

Ενώ, δηλαδή, εκτός συνόρων η κυβέρνηση σαφώς στηρίζει και συμπαραστέκεται και τονίζει τα οφέλη της ψηφιακής εξέλιξης, εντός συνόρων ακολουθεί την πεπατημένη της συντεχνιακής λογικής. Να πήγε άραγε ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών της Αθήνας, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος δηλαδή και να έταξε στον πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του πως θα τους φέρει στο πιάτο τις ψήφους 20-25 χιλιάδων αυτοκινητιστών και των οικογενειών τους; Κοντά, δηλαδή, 75.000 -για την ανάγκη της κουβέντας- πρόβατα που θα κινηθούν κοπαδιαστά όπου τους σφυρίξει ο τσοπάνης; Οι 8.000 επαγγελματίες της πλατφόρμας πού θα κινηθούν; Οι επαγγελματίες που έχουν το κεφάλι τους ήσυχο πως αυτός που τους καλεί για κούρσα μέσα από το Beat δεν είναι μαχαιροβγάλτης τι θα πράξουν; Θα ακούσουν και αυτοί τον τσοπάνη; Δύσκολο μου φαίνεται, για να μην πω για τους μόνιμους χρήστες της υπηρεσίας που είναι υπερπολλαπλάσιοι σε σχέση με τους αυτοκινητιστές.

Μια σημείωση: Η επιτυχία του Beat είναι ένα θαύμα. Μπήκε σε μια αυστηρά ρυθμιζόμενη αγορά και απέδειξε πως η αλλαγή μπορεί να γίνει ακόμα και σε ένα στενό πλαίσιο, όπου αντί της τιμής αναδεικνύονται παράγοντες όπως η ποιότητα της υπηρεσίας και η συμπεριφορά τόσο του παρόχου όσο και του λήπτη της υπηρεσίας. Θέλουμε πολλά Beat για πολλές αγορές.

Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές δεν υπηρετούν κανένα καλό, ούτε των πελατών των αυτοκινητιστών, ούτε των ίδιων των αυτοκινητιστών. Δίνουν ένα ακόμα σήμα (μικρότερης έντασης ίσως σε σχέση με άλλα αλλά όχι τόσο αδύναμο όσο θα ήθελαν ίσως να νομίζουν οι έχοντες την ευθύνη για τη λήψη των αποφάσεων) του πώς αντιμετωπίζει η Ελλάδα την καινοτομία.

Διότι στο κάτω κάτω της γραφής αυτό που έχει, τελικά, σημασία για τον δημιουργό και τον υποψήφιο χρηματοδότη μιας οποιασδήποτε επιχειρηματικής προσπάθειας, δεν είναι η ομιλία ενός ανώτερου ή ανώτατου κυβερνητικού αξιωματούχου της Ελλάδας σε μια Σύνοδο της Ε.Ε. αλλά το τι κάνουν οι συνάδελφοί του αξιωματούχοι στα γραφεία τους στην Αθήνα.

Όταν οι τελευταίοι, προσφέρουν κακές υπηρεσίες, τα λόγια τα παίρνει ο άνεμος. Ο οποίος άνεμος μπορεί να πάρει και τις επιχειρήσεις που πλήττονται από ψηφοθηρικές σκοπιμότητες και να τις προσγειώσει σε άλλη γη σε άλλα μέρη.

Πάω να δέσω τη σάλτσα...

TAXIBEAT,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,ΕΛΛΑΔΑ,ΤΑΞΙ,THE BEAT APP,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home