PS4 vs Xbox One: δεν είναι «μάχη», απλά διαφορετική προσέγγιση

PS4 vs Xbox One: δεν είναι «μάχη», απλά διαφορετική προσέγγιση

Το Playstation 4 κατάφερε να έχει πάνω από 1 εκατ. τεμάχια σε πωλήσεις μέσα στις πρώτες 24 ώρες της εμπορικής διάθεσης του και η Microsoft έδωσε τα συγχαρητήρια της στη Sony. Αυτό το σαββατοκύριακο, οι ρόλοι αντιστράφηκαν: το Xbox One κατέγραψε 1 εκατ. πωλήσεις μέσα σε 24 ώρες και η Sony έδωσε συγχαρητήρια στον μεγάλο ανταγωνιστή της στην αγορά των video games.

Αυτή η ανταλλαγή αβροτήτων θα μπορούσε να είναι απλώς ένα διαφημιστικό κόλπο που ξεκίνησε η Microsoft και στο οποίο η Sony έπρεπε να απαντήσει. Προσωπικά, συμφωνώ με αυτή την άποψη, αν και αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό ότι Microsoft και Sony δείχνουν –με τη συγκεκριμένη γενιά παιχνιδομηχανών- ότι δεν πρόκειται να συγκρουστούν, αλλά να συναγωνιστούν σε ένα πεδίο «μάχης» που είναι το ψηφιακό σαλόνι. Και η στρατηγική τους είναι εντελώς διαφορετική.

Πριν από μερικά χρόνια, ο Stan Shih, ο ιδρυτής της Acer που επανέκαμψε στην ταϊβανέζικη εταιρεία, μου είχε πει ότι η Microsoft παρουσίασε το Xbox μόνο και μόνο επειδή φοβήθηκε ότι η αύξηση της δημοτικότητας του Playstation θα είχε ως αποτέλεσμα να κυριαρχήσει η Sony στο επερχόμενο ψηφιακό σαλόνι. Πρακτικά, δηλαδή η Microsoft φοβόταν ότι το Playstation θα ήταν το ψηφιακό επίκεντρο ενός σπιτιού. Γι’ αυτό και έβγαλε το Xbox, το οποίο ας μην ξεχνάμε ότι επί χρόνια ήταν μία ζημιογόνα επένδυση για τη Microsoft.

 

Άλλη αγορά

Αυτά, όμως, ήταν στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Το 2013 η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που εκτιμούσαν τότε οι «παίκτες» και αυτή τη στιγμή το παιχνίδι είναι τόσο διαφορετικό που Microsoft και Sony έχουν τόσο διαφορετική προσέγγιση στο θέμα «παιχνιδομηχανή επόμενης γενιάς» που με ωθεί να τις θεωρώ πλέον συναγωνιστές παρά ανταγωνιστές. Ο λόγος είναι πλέον στη «μάχη» του σαλονιού υπάρχουν και άλλοι μεγάλοι «παίκτες». Είτε προέρχονται από το χώρο της τηλεόρασης (Samsung και LG που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο Smart TV) είτε λέγονται Google, της οποίας το Google TV μπορεί να πήγε πολύ καλά, αλλά τα Android tablets αποτελούν μία χαρά παιχνιδομηχανές και ειδικά τα φθηνά μοντέλα χρησιμοποιούνται πολύ για κατανάλωση περιεχομένου είτε πρόκειται για την Apple. Όσον αφορά στην τελευταία, να επισημάνω ότι οι βασικές εφαρμογές που θα εκμεταλλευτούν τον 64-bit επεξεργαστή του iPad Air είναι τα παιχνίδια. Άρα, είναι προφανές ότι το παιχνίδι στο ψηφιακό σαλόνι είναι πολύ διαφορετικό σε σχέση με το 2000.

 

Sony

Αν ξεκινήσουμε από τη Sony. To πρόβλημα του ιαπωνικού κολοσσού είναι πως έχουν πέσει πολύ τα μερίδια του στην τηλεόραση. Η προσπάθεια της συνεργασίας με τη Google δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και γενικότερα δεν έχει καταφέρει να αξιοποιήσει τις συνέργιες που προκύπτουν από την ισχυρή θέση στην αγορά του περιεχομένου (βλέπε Sony Pictures, Sony Music). Από την άλλη πλευρά, το Playstation είναι ένα hero product, μία «ναυαρχίδα» για να στηριχθεί μία εταιρεία. Και επειδή μέχρι τώρα το στήριζαν οι hard core gamers, εκεί ακριβώς επικεντρώνεται και η Sony.

Το PS4 είναι μία παιχνιδομηχανή για όσους έχουν πρώτη προτεραιότητα τo gaming και μετά ακολουθούν οι υπόλοιπες «εφαρμογές» ψυχαγωγίας. Και μην κάνει εντύπωση ότι το PS4 πωλείται φθηνότερα απ’ όσο κοστίζει. Το θέμα είναι να δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα τόσο ισχυρό και δυνατό, ώστε η Sony να μπορέσει να έχει οφέλη όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Οφέλη που θα της επιτρέψουν να βελτιώσει τα οικονομικά της και να επενδύσει σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες και θα μπορέσει να ανταγωνιστεί καλύτερα εταιρείες όπως η Samsung, η Apple και η Microsoft.

 

Microsoft

Η τελευταία έχει αποφασίσει να αλλάξει τη στρατηγική της και γενικότερα τη φιλοσοφία της. Από εταιρεία λογισμικού μεταλλάσσεται σε εταιρεία συσκευών και υπηρεσιών. Γι’ αυτό δημιούργησε το Surface, γι’ αυτό βρίσκεται σε διαδικασία εξαγοράς της Nokia. Πρέπει να έχεις και τις συσκευές εκτός από τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες.

Η Microsoft, όμως, θέλει να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αντίστοιχοι με εκείνο της Apple. Λάθος, ένα οικοσύστημα πιο ευρύ από εκείνο της Apple. Γι’ αυτό και το Xbox One κινείται προς την κατεύθυνση μία συσκευής που είναι και για gaming και όχι κυρίως για gaming. Δεν το έχουμε δει ακόμη από κοντά, αλλά από αυτά που έχουμε διαβάσει και δει στα videos, το Xbox One είναι μία πολύ καλή παιχνιδομηχανή μεν, αλλά κυρίως θέλει να είναι μία συσκευή ψυχαγωγίας, την οποία θα χρησιμοποιούν τα μέλη μίας οικογένειας για να έχουν πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες περιεχομένου. Μπορεί στην Ελλάδα να μην θεωρούμε κάτι φοβερό την απευθείας πρόσβαση σε καλωδιακά κανάλια, γιατί πολύ απλά δεν έχουμε καλωδιακή τηλεόραση, αλλά για τους Αμερικανούς είναι.

Γενικότερα, η προσέγγιση της Microsoft δείχνει ότι ο αμερικανικός κολοσσός θέλει να καταστήσει το Xbox One ως τη συσκευή εκείνη που θα «ελέγχει» την τηλεόραση του σπιτιού. Η τελευταία δεν χρειάζεται να είναι «έξυπνη» γιατί πολύ απλά είναι «έξυπνο» το Xbox One. Και το τελευταίο μπορεί να συνεργαστεί άψογα τόσο με ένα Windows tablet όσο και με ένα Windows Phone κινητό. Ιδού το οικοσύστημα που λέγαμε.

Δεν ξέρω ποια από τις δύο προσεγγίσεις είναι η σωστή. Όπως δεν ξέρω και ποια είναι τα επόμενα σχέδια της Google και της Apple, οι προσπάθειες των οποίων όσον αφορά στην τηλεόραση (Google TV και Apple TV) ας είμαστε ευγενικοί και ας πούμε απλώς ότι δεν είχαν τα αποτελέσματα που περίμεναν. Αυτό που ξέρω είναι πως θα έχουν πολύ ενδιαφέρον οι κινήσεις της Google και της Apple το 2014.

ΚΟΝΣΟΛΕΣ,XBOX ONE,SONY PLAYSTATION 4,MICROSOFT,SONY,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home