Τα emails μετά τη δουλειά «καίνε» τους υπαλλήλους

Deasy @ 02.08.2016
Τα emails μετά τη δουλειά «καίνε» τους υπαλλήλους

Εξουθένωση, κακή ισορροπία μεταξύ δουλειάς και οικογένειας είναι μόνο δύο από τις αρνητικές συνέπειες που δημιουργούν στους υπαλλήλους τα επαγγελματικά emails που λαμβάνουν μετά την δουλειά, σύμφωνα με μια νέα έρευνα καθηγητών τρίων αμερικάνικων Πανεπιστημίων στις ΗΠΑ.

Με τίτλο «Εξαντλημένοι αλλά ανήμποροι να αποσυνδεθούν» η έρευνα αναδεικνύει την αρνητική επίδραση που έχει η επαγγελματική ηλεκτρονική αλληλογραφία σε χρόνο που θεωρείται προσωπικός. Η έρευνα εστιάζει όχι τόσο στον όγκο των μηνυμάτων που λαμβάνουν οι υπάλληλοι εκτός δουλειάς και τον επιπλέον χρόνο που προσθέτει στην εργάσιμη ημέρα αλλά σε μια συγκεκριμένη πτηχή του… προβλήματος: στην προσδοκία ότι οι υπάλληλοι θα απαντήσουν στην ηλεκτρονική αλληλογραφία που λαμβάνουν.

Μια τέτοια εργασιακή καθημερινότητα δημιουργεί, σύμφωνα με τους ερευνητές, επιπλέον άγχος και βέβαια αδυναμία του εργαζόμενου να ξεφύγει από τη δουλειά, ανεξάρτητα από το χρόνο που χρειάζεται να απαντήσουν.  Μάλιστα, η αίσθηση ότι είναι υποχρέωμενοι να απαντήσουν στα emails που θα λάβουν στον προσωπικό τους χρόνο, χωρίς να γνωρίζουν προηγουμένως το θέμα τους, είναι εκείνη που επιδυνώνει το πρόβλημα.

Στην έρευνα προτείνονται καλές πρακτικές προς τους managers, μέσω των οποίων θα μπορούσαν να μειώσουν την μακροχρόνια έκθεση των εργαζομένων σ’ αυτήν την καθημερινότητα, όπως η υιοθέτηση συγκεκριμένων «email-free» ημερών, όπως ήδη συμβαίνει σε οργανισμούς όπως η Boston Consulting, η Huffington Post κ.α.

Η έρευνα αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στις επόμενες ημέρες σε συνέδριο του Academy of Management.   

ΕΡΓΑΣΙΑ,ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home